Your voice has a chance to be heard now! scamion.com - we bring changes together.

report scam

Geek Squad


Country United States
State Minnesota
City Minneapolis
Address P.O. Box 9312
Phone 1-800-433-5778
Website https://www.geeksquad.com

Geek Squad Reviews

  • Jun 15, 2022

For your security we disabled links in this email. If you believe it is safe to use, mark this message as not spam.

iGeeko

iSquado

Your support plan was successfully renewed

Dear Anne Helpdesk- 18334941182

we love to hear from our customers

This is a confirmation email for the auto-renewal/upgrade of your online Total tech Support Plan for 1 pc, peripherals with unlimited on-site services) along with payment protection

We have authorized your account with $499.99 successfully

Note- This transaction should reflect in your A/C within 48 Hrs.

Find below your order details:

Your order number: PP567649879

Product Name: Total Tech Support (1-years unlimited support Plan for 1 pc )

Total Amount: $499.99

Transaction Date: June 16 2022

Item number- 2897653AYP

The default payment method is authorized now and will be charged within 24 hours

To cancel this auto upgrade or to raise a dispute Contact Helpline 18334941182

If you have not placed this order please contact within 48 hours at 18334941182

What is covered- Unlimited incident technical support for 1 year for 1 computer via phone, chat and remote session

Any technical issue that does not involve a hardware failure or component replacement will be covered

Devices and peripherals attached to the PC like printer scanner, router etc will also fall under free support. In case of a hardware failure the geek will do a diagnosis and will suggest you what and where to be replaced

Thank you for choosing iGeek_ Squad®o

Premium Virtual Support

To ensure delivery to your inbox, add the sender to your contact address book.

2125 PINE CREEK BLVD APT 104 Indian River FL 32969

192.168.19.180557 All rights reserved

  • Feb 6, 2022

GeekSquad To:[email protected] Mon, Feb 7 at 9:33 AM

Geek - Squad

We have renewed your subscription again!

Dear Customer,

Your annual personal subscription plan with Geek-squad is expired today. Your payment $398.79 is received and the subscription is automatically renewed for another year. We hope you're happy with our services.

Customer Contact Center # +1 (806)-576-2626

Subscribers Invoice Code : A87687fe7666

Your service plan description :-

Account (type) : Home Devices Subscription

Device-product : Geek Online Pc Support Plan

Amount Paid : $398.79

Valid For : One Year - annual charge

This notification confirms you have renewed the subscription as per your authorization.

The service plan will be auto-renewed every year unless you turn it off no later than 48 hours.

Service Cancellation - Reach out us at +1 (806)-576-2626

Regards ,

Consumer Service Center

  • Mar 25, 2021

Based on the description above please inform consumers that they should not respond to any McAfee internet invoices until they recieve a physical bill from McAfee.

In addition all Geek Suad texts must be ignored: Do not repsond - or you will be likely to be provided fraudulent info/

Gekk scam phone numbers to not repond to:

855-599-0564

864-618-6562

715-544-3719

  • Sep 10, 2020

On 9/3/2020, I reeived an email from the Geek Squad to renew my subscription for $474.60 effective immediately. I never used the service but was informed that it was in connection to another subscription through the Geek Squad. I called 877-465-2672 as it was one of the numbers given. I spoke with Nick and his supervisor who sent me to Peter Anderson @ 805-953-7986 who directed me to www.geeksqud66.webnode.com.

I filled out the Cancellation Form which had Bank of America & Google logos and submitted it; however, I received a "server error" code. I told Peter and he began to panic telling me that I was going to get a direct deposit in my bank account up to $5000.00 and was asked to go to online banking. Upon checking my account, there was a $4000.00 deposit and I was instructed by Peter that this money had to be returned and after I was told that no other method could be used due to incurring a 26% transfer fee, I was told to purchase Target gift cards for the following amounts (6) $500 and (1) $400 as they were giving me back $500 and $100 compensation for their mistake.

I purchased the gift cards and the money was in my account until Peter received the numbers off of the cards. I checked my account while talking to Peter and saw that the money was gone and there was no indication of it ever being deposited. I have called and been sent on a wild goose chase.

On 9/4,Mark pretended to try Xoom, Paypal, Western Union, Remintly, Cashapp, both checking accounts and debit cards to no avail. Throughout this 4 hour conversation with Mark @ 866-582-1523 and 541-238-7515, he kept trying to get me to purchase more gift cards from Lowe's and I adamantly refused!!! He also did and said the same things that Peter said while pretending to be from the "real" Geek Squad who didn't want their name or reputation damaged. They were all in this fraudalent act together!

  • Jul 28, 2020

COMPLAINT CASE #245590628

In December of 2016, I purchased a Microsoft Surface Pro4 with accessories from Best Buy in Myrtle Beach, SC with a 2 year Geek Squad protection plan expiring on January 14, 2019. On November 30, 2018, I received a renewal notice by email for this plan. I purchase the renewal at that time and on January 15, 2019, I was charged $161.99 on my visa card for this GEEK SQUAD RENEWAL. I was prompted to print out the paperwork that indicated an expiration date of 1/14/2022.

My computer started to have problems in July 2020 and I called the Geek Squad for an appointment to have the computer evaluated. I was told at that time by “Mike” that my warrantee expired on 1/14/2019. I told “Mike” that I had renewed the warrantee and gave him all the pertinent information I had printed out including the expiration date of 1/14/2022. He stated that I had never renewed, however, he gave me an appointment for the Geek Squad at the Myrtle Beach store.

I took all my information and arrived timely for the appointment. After about 30 minutes, I was told again that there is no renewal and there would be a fee. I presented all the renewal paperwork to which I was told that this type of warrantee was discontinued several years ago and my renewal was never completed. I was nice and left the store.

When home, I called the Geek Squad help line again, waited 60 minutes and spoke with “Chris” who went through all the particulars again and again stated that there was never a renewal according to their records. Again, I explained that I completed the renewal and gave the dated of the emails from them and the date my visa card was charged as well as the expiration date of the new warrantee. “Chris” then said that I would have to speak with billing department and it would only be two minutes and she would tell them everything so I wouldn’t have to repeat myself for the third time. Then left me on hold for 45 minutes.

The next woman was with the billing department who again asked for all the information again and again stated that I did not renew the warrantee and it expired 1/14/2019. The previous girl did not pass on the information but placed me in the back of the cue for answering. Now after all her going back and forth and giving me no new information on my renewal, I then said that I have documentation from my credit card company they were paid on 1/15/2019 the amount of $161.99 for a renewal of the warrantee with an expiration date of 1/14/2022. Since she was telling me that I never renewed the warrantee, I said that I want a refund for the money they accepted and did not deliver. After another twenty minutes on hold, she said that they could not give me my refund because now they have a found a receipt and whatever I purchased was now expired. At that point, I asked for a supervisor to which she said “NO” and a supervisor could do nothing to help. When I refused to accept that, she laid the phone down until it disconnected. You could hear her moving around through the microphone.

I called back and left my number and waited two hours for a return call and then spent another 45 minutes on this call. I spoke with “Jamar” and again stated all the particulars. There was nothing noted in the file and he again stated that I never renewed the warrantee on 1/14/2019. I requested a refund because they charged my credit card and never gave me a warrantee. He responded that he could not do that because they would terminate him. I again requested a supervisor to which he said “NO” but did put me through when I would not accept his “NO”.

I then spoke with Cecelia who said she was a supervisor and went through all the particulars again. She stated that there was never a renewal and if I thought I did renew that it never went through. When I told her OK and to just refund the $161.99 they charged my credit card for the renewal, there miraculously was a renewal that expired and there was no refund to be given.

Why are you making your customers that spend a lot of money in your store be subjected to this SCAM. This is a SCAM. I have all my documentation to support my claim. I paid for a warrantee that according to Best Buy’s own records was never renewed and when I requested a refund, a renewal miraculously appeared BUT it had expired. I spent 12 hours on July 16 working on this to no avail. I am just disgusted, frustrated and exhausted. I have a computer that needs repaired and I was going on my documentation from your company that I renewed, paid for and had a warrantee to be effective until 1/14/2022.

I also am appalled that you have outsourced your customer service to the Philippines and give them a “script” to say and they repeat the same thing over and over and you get nowhere. You are not allowed to speak with a supervisor and they will say anything not to give a refund in fear of termination. Where are your morals.

I AM EXTREMELY DISGUSTED WITH YOUR BUSINESS PRACTICES. I TRUSTED THAT YOU WOULD PROVIDE ME WITH THE PRODUCT THAT I WAS SOLD BY YOUR EMPLOYEE BUT INSTEAD I GOT NOTHING. YOU TOOK MY MONEY AND DID NOT DELIVER THE PRODUCT.

  • Jul 11, 2020

Geek Squad Best Buy CAUGHT ON CBC Market Place Used TV Repairs?

Computer Repairs? TV -or Audio Installations? Pepair for a downfall !!!!

Scam from The Geek Squad and Best Buy

See: CBC Marketplace:

https://www.youtube.com/watch?v=P6iO-3m1wSI

Also see The National:

https://www.youtube.com/watch?v=iEg-v4AwlLY

Appliances What To Expect:

https://www.youtube.com/watch?v=hk2TfF1M4r8

I have tried to find an e-mail address for Best Buy Corporate, to send a complaint to, and asked online Chat Customer Service. Nothing. So, I've registered on this forum in hopes that my concerns are sent to those that can make a difference. I have purchased many computers, etc. from the Best Buy in Concord, NH for years, and have generally been happy with the products and service. However, in trying to get a used TV repaired I did not purchase from BB, has been a nightmare.

Firstly, in asking the store Geek Squad staff, several times, I was told that due to the TV being >42", they don't have the room to repair in-store and that I had to call to make a home appointment. I was told a home appointment to diagnose the problem was ~ $100 minimum, plus any parts they may have with them to repair.

Today I called Geek Squad to make a home appointment and was told that I have to purchase a tech support/repair plan for $199 per year first, then I get 20% off the price of home diagnostic appointment!! What!? So that's almost $300 to just diagnose the problem, and maybe fix it?! Not only did the Concord, NH store personnel not tell me this plan was a requirement, the cost for this visit (and possible repair) is almost the price of a NEW TV, which the GS person confirmed! How does this meet the Best Buy Corporate Environmental/Sustainability Mission??!!

https://corporate.bestbuy.com/sustainability/ds_rl=1260672&ds_rl=1266837&ds_rl=1260441&ref=30&loc=BM...

It does not! If something is fixable, it should not cost that much to just diagnose it. This is just a way for BB and the foreign manufacturers to make more $ by requiring the service plan; and the customer just buys a new product and throws the broken one away, adding to the landfills! Not to mention adding to the carbon footprint by manufacturing more products to meet the demand. Oh I can probably pay to have the TV recycled at my transfer statioin, try to fix it myself, or find a repair shop (I tried - none in my area fix this size!).

This infuriates me that in today's technical world - everything is disposable! How many of you have heard - "oh, it's cheaper to just buy a new one, than have something fixed!" Sure, let's keep doing this until all of the U.S. landfills are full, and continue to deplete our natural resources and degrade the atmosphere!! The kids movie "Wall-E" comes to mind - its spot-on! [I buy mostly from consignment/thrift shops when I can, and I've had my 1990s microwave and stove/oven fixed by a great local repair guy and saved myself $100s, and they work fine.]

It is time for Best Buy, and other businesses and manufacturers to stop contriubting to this kind of environmental harm. I intend to not purchase anything more from Best Buy, until I see that this very poor tech support/repair policy is corrected. Please pass this on.

https://corporate.bestbuy.com/sustainability/ds_rl=1260672&ds_rl=1266837&ds_rl=1260441&ref=30&loc=BM...

It does not! If something is fixable, it should not cost that much to just diagnose it. This is just a way for BB and the foreign manufacturers to make more $ by requiring the service plan; and the customer just buys a new product and throws the broken one away, adding to the landfills! Not to mention adding to the carbon footprint by manufacturing more products to meet the demand. Oh I can probably pay to have the TV recycled at my transfer statioin, try to fix it myself, or find a repair shop (I tried - none in my area fix this size!).

This infuriates me that in today's technical world - everything is disposable! How many of you have heard - "oh, it's cheaper to just buy a new one, than have something fixed!" Sure, let's keep doing this until all of the U.S. landfills are full, and continue to deplete our natural resources and degrade the atmosphere!! The kids movie "Wall-E" comes to mind - its spot-on! [I buy mostly from consignment/thrift shops when I can, and I've had my 1990s microwave and stove/oven fixed by a great local repair guy and saved myself $100s, and they work fine.]

It is time for Best Buy, and other businesses and manufacturers to stop contriubting to this kind of environmental harm. I intend to not purchase anything more from Best Buy, until I see that this very poor tech support/repair policy is corrected. Please pass this on.

  • Mar 19, 2020

I received the email below stating that I was to be charged for a Geek Squad computer service/repair contract that I've never signed up for, neither individual repairs or any kind of service contract!

  • May 23, 2019

Charge appeared on our current credit card statement. The charge was made with our old credit card number which was replaced because of fraud. Haven't had this number for months. Contacted geeksquad in Richfield, MN.

They (Igor Tokman) emailed back saying likely attempted purchase through website. Recommended reaching out to bank to dispute charge. Also called local geeksquad who connected me to somebody not at local level.

They said they placed a charge 5 days after the one I was disputing. The date was on the credit card statement and was 5 days prior to when they said they made a charge.

  • Oct 13, 2018

I subscribed to Best Buy / Geek Squad Remote Online Tech Support Subscription to free up my hard drive disk space. In the process they lost 100s and 100s of my work files (excel spread sheets, word documents, etc) that took me months and months of work to create. After repeated attempts to have them reverse their malpractice the Corporate Drones essentially just told me in typical Corporate Speak that it is too bad.....we are not responsbile for lost data fine print disclaimer. And the little weasel at the Higher Level Corporate support was a total D-bag about it. What can you expect from a D-bag who gets his little power trip jollies sitting behind a desk, a computer and a phone. Spineless Dbag who must have got picked on in High School and this is his payback for not getting any girls. No wonder your Best Buy Stores are closing up too with this act of non accountability. Never will my company of 247 employees buy anything from BB/GS again.

  • Jul 30, 2018

And the I called Geek Squad and left message for call back somehow Geek Techs called me back (I did NOT UNDERSTAND IT WAS NOT GEEK SQUAD) they had me go to the Best Buy Website and type in help 123 in the search bar and the ngave me a code to type in so they could diagnoise my computer online, I did all this STILL THINKING they were GEEK SQUAD!!! I have Geek Squad protection. They said I need some patch to fix a breech and my protection did not cover it the ENTIRE time I think I am talking to GEEK SQUAD from Besy Buy. I said Well if thats what we have to do OK, he said it wasnt covered with the plan I had so I had to pay the additional fee and it would all be taken care of. BUT....He couldnt get my Best Buy card to authorize....this should have thrown up a red flagf for me but it didnt. He said no probelm I will email the Invoice....days go by no Invoice. Today I get one for $249 from Geek Techs

And the issue I was having Im still having!

  • Jul 27, 2017

Bought a computer and was talked into buying the Geek Squad package for support

First time user called up and was told it would be 20 minutes to 1 hour before I would get help.

2 1/2 hours later NO HELP YET and was disconnected

Called back and put back in the cue and was told it would be at least 2 hours and that I would need to be infront of my computer

Guess what 2 1/2 more hours have passed and still NO SUPPORT

GEEK SQUAD IS A HUGE WASTE OF MONEY THEY DO NOT LIVE UP TO THEIR PROMISES

  • Oct 9, 2017

they took money from my account

They wrote to me in my email and told me that I had a month left with my anti virus and then they were gonna take money from my account for the next year. I wrote back and told them not to and the next day it came out of my bank and I didn't have the money in there. I spent the next day calling and talking to this one and that one and finally got someone that said they would give the money back to my account and it has been a month and it still isn't there. I have all the paperwork I need from emails and such and I am not stopping till I get my money back. HOw can people do this? I live paycheck to paycheck and account for every cent I have. So wrong.

  • May 25, 2017

In late 2014, I bought a Lenovo laptop from Bestbuy on Cambie street. The salesman persuaded me to invest in the Geek Squad full service so I would get a replacement laptop if mine needs to be repaired. For three years, they took the money from my bank account like clockwork. Finally, In April 2016, I needed help because the laptop they sold me stopped working. The touch screen is no longer working. The laptop keeps shutting down and few other problems. I handed over the laptop and they sent it to the repair workshop. They asked me to return in the afternoon for the replacement laptop, so I did. "No, it's not ready. We'll call you" was the response when I showed up at Granville st. shop. I wait and wait and nobody calls. I return the next day. "Wait for a few minutes and we'll try to prepare the replacement laptop" was the careless Geek Squad manager's response. I finally got it and left. For two weeks, I kept receiving auto email messages that they're in the process of buying a spare part. No info was provided about which spare part they're looking for or when it will be all over. Then finally, I received an auto voice mail on Thursday May 11, 2017 that my laptop is ready to pick up. The next day a customer service person left another voice mail to pick up my laptop. I show up with the replacement laptop and guess what? My laptop wasn't ready. Why? I asked. They said they're fixing the virus program. It's two weeks later and I didn't receive any calls or emails about my laptop. Here's the biggest reason why I'm frustrated. The Microsoft program on the replacement laptop they provided wasn't activated, so basically it didn't work. I've been using a friend's laptop to file this complaint. I would like to get my money back. They didn't fulfill the agreement of customer service so they need to be held responsible for that. Hopefully that manager they've at Granville st. will learn he's incompetent, ineffective and inefficient useless person.

  • Mar 31, 2016

Please beware of purchasing an Extra protection Plans with the GEEK SQUAT for any kind of electronic divices

They will tell you at the beginning to get extra plan so just in case something happens to your device WE WILL REPLACE FOR FREE!!!!!!

IT is all SCUM they are asossiate with BEST BUY and saying that all can be dealt within the store at their booth if there is the problem

But when the problem occurs you acctully going to be told to call their toll free number and file a claim

They will usually take your credid card info telling you this is just in case there is a water damege ,cracked screen in your phone etc. we will charrge you additional 110$ if so- most likely they will Cuz even if ther is not -How are you going to proof that?

And one of the agent said to me we r going to replace you with new phone ,Today i called again and thay saying it will be refurbished!!!!!

Makes me sick to my stomach how those warranty companies screwing people and a GEEK SQUAT is one of the egzamples

Simple math they charging you 15$ a month x24 months =360$- even after year it will be 180$ so especially the phone you purchased a year ago and you choosed the plan with tell provider for two years you got your device for free othervise this phone would cost you 800$ So at this point your phone is worth like 200$ -so realistyclly looking at this whole thing is Do not purchase any Extra Protection Plans YOU WILL BE SCREWD

Write a Review about Geek Squad